Den här webbplatsen använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av webbplatsen. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du att cookies används. Läs mer om cookies och hur du kan stänga av dem.

OK
Till textinnehållet på sidan. Tryck Alt+S

Kortinlösen via Terminal

Man pratar med kvinna
Om du tar betalt med kort kan du öka din försäljning samtidigt som dina kunder får en bra service.
  • Ökad försäljning
  • Snabb utbetalning
  • Säkert och effektivt

Pris

Kontakta ditt bankkontor för prisförslag på Kortinlösen.

Skaffa Kortinlösen via Terminal

Kontakta ditt bankkontor eller Telefonbanken Företag på telefon 0771 - 22 11 22 för att ansluta till tjänsten.

Du kan även kontakta Babs Kundservice på telefon 08-411 10 80 om du vill ha mer information.



Vanliga frågor och svar

Vad är skillnaden mellan Babs och Babs Paylink?
Babs är ett helägt dotterbolag till Swedbank och erbjuder inlösen av korttransaktioner. Babs Paylink är en terminalleverantör som delvis ägs av Swedbank.

Varför tar det 3-5 bankdagar för en retur att komma in på kortkundens konto?
Vid ett köp görs en kontroll hos kortkundens bank att det finns tillräckligt med pengar och en reservation av beloppet görs på kortkundens konto. Köpet går igenom först när en insamling gjorts och reservationen görs då om till ett godkänt köp. Det tar med andra ord 3-5 bankdagar från det att köpet görs i butiken tills att det blir draget från kortkundens konto. Samma förfarande gäller vid retur förutom att ingen kontroll görs mot kortkundens bank.

Hur gör jag vid ett ägarbyte/bolagsändring?
Du tecknar ett nytt inlösenavtal. Registreringsbevis ska bifogas avtalet. Det gamla Babsnumret kan inte behållas vid ägarbyte. Du kan däremot behålla befintligt Babsnummer vid bolagsändring om det nya bolaget företräds av tidigare styrelsemedlem.

Stäng Skriv ut