Hoppa till textinnehållet

Information till föreningskunder

Sidensjö Sparbank ser det som en del i samhällsnyttan att kunna hjälpa våra föreningar på orten. Vi vill kunna stödja och utveckla föreningslivet på orten och det är vi stolta över. För att förenkla för din förening har vi här sammanställt den information som behövs i kontakten med banken.

  1. Ändringar befintliga föreningskunder

    Nedan finns ett dokument som alltid behöver fyllas i när ni gjort ändringar i er förening.

    Öppna ändringsanmälan

    Vänligen fyll i blanketten och lämna in den på något av våra kontor eller skicka den i original till:

    Sidensjö Sparbank
    Föreningar
    Bredåker 101
    893 95  Sidensjö

  2. Ansökan nya föreningskunder

    Här har vi samlat viktig information till dig som föreningskund. Penningtvättslagen ställer krav på att banken dokumenterar information som berör kundernas ekonomi och affärsrelationen samt förstår syftet med kundens transaktioner.

    Läs mer

  3. Fullmakt

    Här finns den fullmakt som behövs för att få tjänster i banken.

    Öppna fullmakt

  4. Exempelprotokoll

    Här finns en färdig protokollsmall som vi gärna ser att ni använder när ni utser företrädare gentemot banken.

    Öppna protokollsmall

Användbara tjänster för föreningar

I en förening är det personliga engagemanget en viktig drivkraft. Då tiden ofta är en bristvara för många människor underlättar det att arbeta med produkter som förenklar administrationen och ger mer tid över till annat. Vi erbjuder därför banktjänster som underlättar för de som arbetar och brinner för sin förening. Kostnaden för vårt föreningserbjudande är 950 kr/år.

e-bokföring

Minskar föreningens bokföringsarbete med upp till 80%. Kostnad 150 kr/månad exkl moms.

Babs Event

Hyr en kortterminal för 99 kr/dygn plus 2% på transaktionsbeloppet vid enstaka event,

Bli föreningskund

Så här blir föreningen kund i Sidensjö Sparbank.