Den här webbplatsen använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av webbplatsen. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du att cookies används. Läs mer om cookies och hur du kan stänga av dem.

OK
Till textinnehållet på sidan. Tryck Alt+S

Klagomål

Kvinna lyssnar på musik

Sidensjö Sparbank har en strävan att alltid arbeta med att förbättra bankens produkter och tjänster. En mycket viktig del i det arbetet är att banken tar missnöjda kunders klagomål på största allvar.

Vart vänder du dig?

  1. Enklast och snabbast att få rättelse om du anser att ett fel blivit begånget är att vända dig till ditt kontor eller det kontor som du anser gjort fel.
  2. Om du inte är nöjd med det svar du får på kontoret kan ärendet prövas på nytt. Du ska då skriva ett brev till klagomålsansvarig på Sidensjö Sparbank.
  3. Om du efter överprövning fortfarande inte anser dig kunna acceptera Sidensjö Sparbanks beslut kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN).
  4. Du kan även låta allmän domstol pröva ditt ärende.
  • Klagomålsansvarig på banken

    Sidensjö Sparbank
    Klagomålsansvarig
    Bredåker 101
    893 95 Sidensjö
    klagomalsansvarig@sidensjosparbank.se

  • Allmänna Reklamationsnämnden

    Allmänna Reklamationsnämnden
    Box 174
    101 23 Stockholm

  • Konsumenternas Bank- och finansbyrå

    Konsumenternas Bank- och finansbyrå
    Box 242 23
    104 51 Stockholm

  • Konsumenternas Försäkringsbyrå

    Konsumenternas Försäkringsbyrå
    Box 24215
    104 51  STOCKHOLM

  • Konsumentverket

    Konsumentverket
    Box 48
    651 02  KARLSTAD

  • Kommunens konsumentvägledning

    Se kontaktuppgifter på din kommuns hemsida.

Stäng Skriv ut