Den här webbplatsen använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av webbplatsen. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du att cookies används. Läs mer om cookies och hur du kan stänga av dem.

OK
Till textinnehållet på sidan. Tryck Alt+S

Girobetalning

Händer håller i penna och papper
Girobetalning är ett enkelt sätt att betala räkningar till både Bankgiro och PlusGiro. Du slipper stå i kö på banken och kan betala dina räkningar hemma i lugn och ro, när du själv har tid.
  • Trygg, Enkel och Bekväm betaltjänst
  • Möjlighet till betalningsbevakning

Pris

350 kronor per år. Inklusive betalningsbevakning.
175 kronor per år för dig med Nyckelkund som är över 65 år.

Priset tas ut kvartalsvis från det konto som angavs vid anskaffning av tjänsten.

Skaffa Girobetalning

Girobetalning skaffar du via Telefonbanken Personlig Service på telefon 0771 - 22 11 22 eller på ditt närmaste bankkontor.

Hitta närmaste bankkontor



Vanliga frågor och svar

Vad händer med mitt betalningsuppdrag om jag inte har pengar på kontot?
Ett informationsbrev skickas om att täckning saknas på kontot.

Mina betalordrar håller på att ta slut. Hur får jag nya?
När det finns 7 betalordrar kvar så beställs automatiskt ett nytt häfte och skickas hem till dig. Om någon betalorder makulerats så tror systemet att fler betalordrar finns kvar. Kontakta då Telefonbanken Personlig Service eller ditt bankkontor.

Vad ska jag göra med betalorderns kopia?
Skicka endast in betalorderns original och behåll kopian.

Har vet jag att pengarna kommit fram till betalningsmottagaren?
Kontrollera om pengarna dragits från ditt konto några bankdagar efter att du skickat in uppdraget.

Jag har glömt att skriva under min betalorder, vad gör jag nu?
Det skickas ut ett brev där det finns ett telefonnummer och en säkerhetskod som du kan använda för att verkställa betalningsuppdraget. Detaljerade instruktioner finns i brevet.

Stäng Skriv ut