Om oss

Vi brukar säga att vi inte är som alla andra banker. Vi är nämligen en lokal sparbank. Den enda banken i världen med huvudkontor i Sidensjö. Det innebär att alla beslut fattas här. Vi finns till för dig som bor, verkar och har ditt hjärta i Örnsköldsviks kommun.

Vi har funnits här i över 120 år och de vinster som vi skapar stannar i vår region till nytta och glädje för människor, organisationer och företag som lever här genom att vi sponsrar och stöttar föreningar, näringsliv och kultur. Fler och fler kunder inser värdet av en lokal närhet i kombination med personlig service vilket betyder att tillväxt är vår väg framåt.

För oss på Sidensjö Sparbank är det viktigt med jämställdhet och mångfald och därför vill vi att du är med och skapar en inkluderande kultur och gärna är en del av vårt hållbarhetsarbete. Här bidrar vi alla till att skapa en trevlig arbetsmiljö och tillsammans är vi vår företagskultur, där du och alla andra har en jätteviktig roll.

Tillsammans

Tillsammans med dina kollegor arbetar du för att utveckla både arbetssätt och kundbemötande i syfte att skapa mervärde för kunden. Hos oss behöver du vara en lagspelare. Då vi jobbar med ett helhetskoncept är vi måna om att alla medarbetare har en god samarbetsförmåga och arbetar tillsammans som ett team oavsett vilken avdelning de tillhör. Här hjälper vi våra kunder och gör affärer tillsammans för att det ska bli en kundupplevelse i världsklass.

Om Jobbet

Du är vårt ansikte utåt och arbetar dagligen med att möta framförallt privat- men även företagskunder via telefonsamtal, besök och digitala kontaktvägar. Du ger den bästa servicen till våra kunder och är duktig på att upptäcka kundens behov och hitta en lösning för detta. Du har tid att lyssna, fråga och förstå vad kunden du möter behöver. Den omväxlande rollen med många kundkontakter innebär att du har en viktig funktion att förmedla kunder vidare till rätt person inom banken såväl som att fånga upp och lösa de ärenden som faller inom ramen för din kompetens och förmåga. Du har också en god förmåga att vägleda kunden och utbilda kunden i våra digitala lösningar.

Om Dig

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och som person är du en utåtriktad och positiv lagspelare. Vi ser gärna att du har en stark drivkraft och tycker om att skapa samt förbättra rutiner och processer. Dina kunskaper i svenska är mycket goda i tal och skrift. Som person har du en god social förmåga och kan på ett tydligt och pedagogiskt sätt förmedla information till våra kunder både muntligt och skriftligt för att skapa den bästa kundupplevelsen. Vi ser gärna att du har akademisk utbildning eller tidigare erfarenhet av bank.

Digitaliseringen och teknikutvecklingen ställer allt högre krav på flexibilitet och därför är det viktigt att du har förståelse samt ett eget intresse för den utveckling som sker. Du bör även ha en god förståelse för teknik och kan lätt lära dig nya program och system.

Låter det intressant?

Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen? Kontakta Anna Tjärnberg, Privatmarknadschef på telefon: 0660-294591 eller e-post:


Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan tiden för ansökan har gått ut. Vi ser därför att du skickar in din ansökan i form av CV och personligt brev så snart som möjligt, dock senast den 30 september 2022. Ansökan mailar du till

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och din arbetsplats är Sidensjö, men kan innebära resor till våra andra arbetsplatser som är belägna i Skorped samt centrala Örnsköldsvik.

Vi gör allt vi kan för att främja en fördomsfri rekryteringsprocess och inkluderar därför tester som en del av urvalsarbetet. Vi eftersträvar och jobbar aktivt med att främja mångfald, olikheter är för oss en viktig styrka. Då vi verkar inom en förtroendebransch gör vi bakgrundskontroller i alla våra rekryteringsprocesser.

Välkommen med din ansökan!