Den här webbplatsen använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av webbplatsen. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du att cookies används. Läs mer om cookies och hur du kan stänga av dem.

OK
Till textinnehållet på sidan. Tryck Alt+S

Vår syn på sponsring

Barn med fotboll

En viktig del i vårt stöd till den lokala samhällsnyttan är den sponsring vi varje år bidrar med. Vår sponsring ska alltid ske utifrån vårt motto "Vi ser människan". Sponsringen ska därmed stärka vårt varumärke.

Vår tanke med sponsring är att:

  • Vi ska bidra med sponsring till verksamheter som är folkliga och därmed når breda grupper i samhället.
  • Vi skall engagera oss inom idrott, kultur och samhälle.
  • De föreningar och organisationer vi stöttar ska ha en lokal närvaro. Det ska vara till lokal nytta för bygden inom vårt verksamhetsområde.
  • Vi strävar efter en barn- och ungdomsprofil.
  • Vi skall hålla hög kvalitet genom att samarbeta med seriösa partners.
  • Vårt varumärke ska alltid finnas med i marknadsföringen hos dem vi sponsrar.
  • Exponeringen av vårt varumärke ska vara tydlig så att många människor uppfattar och uppskattar vår medverkan.
  • Vi skall även ha möjlighet att omnämna de vi sponsrar i vår marknadsföring,
    t ex här på vår webbplats.
  • Vi vill basera vår sponsring på skrivna avtal.

Vi undviker att sponsra:

  • Enskilda individer.
  • Enskilda lag inom en förening.
  • Verksamheter som strider mot etik, moral, miljö eller bankens värderingar.
  • Politiska och religiösa organisationer.
  • Smala och udda projekt där endast en mindre grupp människor nås.
  • Engagemang där personliga intressen går före bankens.
  • Engagemang där sponsorinsatsen är större än det värde vi kan få i form av reklam eller affärsmöjligheter.
  • Projekt där vi inte har tid eller resurser att utnyttja möjligheterna.
  • Passiv och rutinmässig bidragsverksamhet.

Testa din ansökan först

Är verksamheten bred/når den ut till många människor? 

JA / NEJ

Har ni möjlighet att erbjuda riktigt bra exponering av bankens varumärke?

JA / NEJ

Kan ni erbjuda möjligheter till aktiviteter där banken når t ex ungdomar, föräldrar, medlemmar och publik?

JA / NEJ

  • Om du svarat JA på samtliga frågor - gå vidare och fyll i en ansökan.
  • Om du svarat NEJ på någon fråga – får du utveckla ditt förslag lite mer.
  • Om du svarat NEJ på flera frågor är vi sannolikt inte rätt sponsor för dig.

 

Stäng Skriv ut