Hoppa till textinnehållet

Hej, vi hjälper dig gärna!

Välkommen att skriva din fråga nedan för att snabbt få svar på vanliga frågor. 

Ställ din fråga här

Vanliga frågor och svar

  1. Vad är internetbanken för enskild firma?

    Internetbanken för enskild firma är en internetbankslösning som ger enskilda näringsidkare tillgång till både internetbanken för företag och internetbanken för privatpersoner i en och samma inloggning.

  2. Vad är bakgrunden till internetbanken för enskild firma?

    Historiskt har en enskild näringsidkare alltid tvingats välja mellan internetbanken för företag och internetbanken för privatpersoner. Följden har blivit att man inte har fått tillgång till ett flertal tjänster och produkter som bara finns i internetbanken för företag respektive internetbanken för privatpersoner. Internetbanken för enskild firma förändrar detta och ger tillgång till både internetbanken för privatpersoner och för företag.

  3. För vem passar internetbanken för enskild firma?

    För alla enskilda näringsidkare men även privatpersoner utan näringsverksamhet men med till exempel föreningsverksamhet, konton i utländska banker eller önskemål om att ge familjemedlemmar behörighet till valda delar av sitt bankengagemang.

Så skaffar du internetbanken för enskild firma

Via internetbanken

Om du använder internetbanken privat idag uppgraderar du dig under rubriken Tillval i internetbanken och väljer menyvalet Internetbanken för företagare. All betalningshistorik och inplanerade kontohändelser följer med.

Via telefon

Du kan också ringa till Kundcenter Företag på 0771-33 44 33 så hjälper vi dig att skaffa tjänsten.

Via bankkontor

Du är även välkommen till närmaste bankkontor.

Behöver du hjälp att komma igång? Ring oss 0771-97 75 12

Öppet alla dagar 07-23, med undantag för storhelger.