Klagomål

Sidensjö Sparbank har en strävan att alltid arbeta med att förbättra bankens produkter och tjänster. En mycket viktig del i det arbetet är att banken tar missnöjda kunders klagomål på största allvar.
Sidensjö Sparbank har en strävan att alltid arbeta med att förbättra bankens produkter och tjänster. En mycket viktig del i det arbetet är att banken tar missnöjda kunders klagomål på största allvar.
Enklast och snabbast att få rättelse om du anser att ett fel blivit begånget är att vända dig till ditt kontor eller det kontor som du anser gjort fel.
Om du inte är nöjd med det svar du får på bankkontoret eller hos ServiceCenter kan du kontakta Sidensjö Sparbanks Kundklagomålsansvarig.
Beskriv skriftligt vad du tycker är fel, vilket kontor och vem du tidigare haft kontakt med i ditt ärende.
Skicka ditt brev till:
Sidensjö Sparbank
Klagomålsansvarig
Bredåker 101
893 95 Sidensjö
Om du efter omprövning av bankens Klagomålsansvarig fortfarande inte är nöjd kan du vända dig till följande ställen:
skl.se (Sveriges Kommuner och Landsting)
Konsumentvägledare som finns i flertalet kommuner, lämnar kostnadsfritt information och råd i hushållsekonomiska och juridiska frågor.
Box 24215
104 51 Stockholm
Telefon 0200-22 58 00
bankforsakring.konsumenternas.se
Självständig rådgivningsbyrå, lämnar kostnadsfritt vägledning i bank- och finansfrågor. Står i kontakt med klagomålsansvariga på banker och värdepappersinstitut och håller dem och berörda myndigheter informerade i aktuella konsumentfrågor.
Box 174
101 23 Stockholm
Telefon 08-508 860 00
ARN är en statlig myndighet vars uppgift är att opartiskt och utan kostnad pröva tvister mellan konsumenter och näringsidkare. Anmälan görs av konsumenten och ska ha inkommit till nämnden sex månader efter det att näringsidkaren avvisat konsumentens krav.
Box 48
651 02 Karlstad
Telefon 0771-42 33 00
Konsumentverket arbetar med rättsskydd, produktsäkerhet och information för att öka tryggheten och kunskapen hos både privatpersoner och näringsidkare.
Domstolsverket
551 81 Jönköping
Telefon 036-15 53 00
Ett ärende kan alltid hänskjutas till rättslig prövning vid allmän domstol.
Alla medarbetare är skyldiga att ta emot, hantera och registrera klagomål. Detta gäller oavsett hur klagomålet framställts, till exempel via telefon, besök, brev eller mejl.
Alla klagomål ska hanteras och utredas på ett objektivt och sakligt sätt med beaktande av din upplevelse av bankens service, produkter och tjänster.